خلاصه کتاب سیمای شهر کوین لینچ

خلاصه کتاب سیمای شهر کوین لینچ

خلاصه کتاب سیمای شهر کوین لینچ

خلاصه کتاب سیمای شهر کوین لینچ

دانلود مقالات و پایان نامه های معماری

خوش آمدید
تبلیغات
اخبار:
نویسندگان
خلاصه کتاب سیمای شهر کوین لینچ

کوین لینچ در سال 1918 در شیکاگو آمریکا بدنیا آمد. او معماری را از فرانک لویدرایت آموخت و به تحصیل در رشته برنامه ریزی شهری در دانشگاه انیستیتوی تکنولوژی ماساچوست (MIT) پرداخت در سال 1947 فارغ التحصیل گردید. سپس آموختن را در پژوهش های روانشناسی و نیز مردم شناسی ادامه داد. مسیرهایی که او را به روش نو در حل مسائل شهری راهبر شدند. او از سال 1948 تدریس در دانشگاه MIT را آغاز کرد و به موازات آن به کسب تجربه حرفه ای در رشته شهرسازی به عنوان مشاور در طرح های ساماندهی متعددی در آمریکا به ویژه در طرح دوباره سازی بستن پرداخت. در سال های 9-1954 با همکاری گئورگی کپس پروژه ای تحقیقاتی در مورد« خوانایی نرمال شهر » به انجام رسانید که ماحصل آن کتاب معروف سیمای شهر می باشد. این کتاب در سال 1960 منتشر گردید. علاوه بر کتاب مذکور آثار عمده وی عبارتند از: برنامه ریزی سایت (1964)، دید از جاده با همکاری اپلیارد و مه یر(1964) و فرم شهر خوب (1980).
او در سال 1991 دارفانی را وداع گفت.

تصویر ذهنی از شهر

تصویر ذهنی از شهر کتاب "سیمای شهر" که اکثراً لینچ را به واسطه آن می شناسند و جای خود را به ادبیات کلاسیک رشته طراحی شهری به خوبی باز کرده است، مشتمل بر پنج فصل می باشد:

ـ فصل اول با عنوان تصویر ذهنی (سیمای) محیط به بیان مبانی نظری لینچ پرداخته و برای اصطلاح های مورد استفاده وی به فصول بعدی تعاریفی ارائه می کند.

ـ فصل دوم گزارشی است از مطالعه سیما یا تصویر ذهنی شهروندان از شهر آمریکایی بستن، لوس آنجلس و جرسی سیتی. در این فصل روش بررسی سه شهر مذکور و نتایج حاصله از آن منعکس گردیده است.

ـ در فصل سوم کتاب تصویر ذهنی از شهر و عناصر آن مورد بحث قرار می گیرند و عناصر پدید آورنده تصویر ذهنی تعریف و تشریح می شوند.

ـ فصل چهارم به ارائه اصول طراحی برای ایجاد تصویر ذهنی نقش انگیز از شهر مبادرت می ورزد.

ـ در نهایت فصل پنجم با عنوان مقیاس تازه، جمع بندی است از مهمترین تفکرات لینچ تا آن زمان (233: 1998Jessen & Schmidt,) در ادامه مفاهیم و نکات مورد تأیید لینچ در این کتاب به طور اجمالی مورد بحث قرار می گیرد.

برای دیدن کامل خلاصه ی کتاب به ادامه ی مطلب بروید



نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







مطالب مرتبط
پنل کاربری
نام کاربری
رمز عبور
عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
درباره ی سایت
بزرگ ترین وب سایت تخصصی ارایه دهنده مطالب و فایل های معماری این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد .